فیلم | افتتاح مرتفع‌ترین نمازخانه معلق جهان در مکه
کد خبر: 4195049
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

فیلم | افتتاح مرتفع‌ترین نمازخانه معلق جهان در مکه

مرتفع‌ترین نمازخانه معلق بین دو برج بلند هتل جبل عمر مکه با چشم‌انداز پانورامایی بر مسجد الحرام و کعبه شریف افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ارقام، این نمازخانه معلق جهان واقع در هتل «العنوان ـ جبل عمر» مشرف بر اماکن مقدس از جمله مسجدالحرام و کعبه شریف است.

وزن این نمازخانه ۶۵۰ تن و برای اولین بار بر روی پلی در ارتفاع 312 متری از زمین و 483 متری از سطح دریا ساخته شده و دو برج دوقلو را در طبقات ۳۶، ۳۷ و ۳۸ بهم متصل می‌کند.

مساحت این نمازخانه معلق 550 متر مربع است و بیش از 520 نمازگزار گنجایش دارد. یک پل به طول 40 متر و عرض 12 متر این دو برج را به هم مرتبط می‌کند. این نمازخانه معلق  متشکل از فولاد، بتون آرمه با روکش مقاوم نسوز ساخته شده و با دو طاق بزرگ و ویژگی‌های معماری عربی اسلامی متمایز می‌شود.

فیلم| مرتفع‌ترین نمازخانه معلق جهان در مکه

 به گفته خالد العمودی، مدیر اجرایی شرکت توسعه جبل عمر، این نمازخانه به دلیل ارتفاع بی‌نظیر خود و طراحی در فضایی منحصر به فرد روی پل، وارد کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس شد که این امر باعث افتخار و خبری خوب برای زائران و عمره‌گزارانی است که راهی سرزمین وحی می‌شوند چراکه مکانی ایده‌آل برای نماز با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از جمله مسجد‌الحرام است.

فیلم| مرتفع‌ترین نمازخانه معلق جهان در مکه

وی افزود: نمازگزاران در این مکان می‌توانند از فرصت تماشای طلوع و غروب خورشید در مکه که تجربه‌ای معنوی و سرشار از آرامش است و شعاع خورشید به محوطه نمازخانه جلوه‌ای ویژه می‌بخشد بهره ببرند.

دکوراسیون داخلی این نمازخانه جدید ترکیبی از طرح‌های عربی اصیل و طرح‌های مدرن فاخر است و روی ستون‌های داخلی نمازخانه عباراتی نوشته شده به خط عربی از جمله اسماء الله الحسنی است که منعکس کننده میراث اصیل اسلامی بوده و با نورپردازی جلوه‌ای ویژه به فضای آن می‌دهد.

فیلم| مرتفع‌ترین نمازخانه معلق جهان در مکه

بخش صنعت سیاحت و زیارت عربستان شاهد رقابت گسترده‌ای بین ارائه‌دهندگان خدمات به زائران در مکه مکرمه است، به طوری که همه آنها برای ارائه بهترین خدمات به زائران بیت‌الله الحرام تلاش می‌کنند تا برای آنها راحتی، آسایش و تسهیل در ادای شعائر را ایجاد کنند.

مکه مکرمه به خصوص شاهد طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه متعددی است که سطح ویژه‌ای از خدمات را برای راحتی حجاج و زائران که به دنبال تجربه‌ای معنوی هستند ارائه و به خواسته‌های آنها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام
captcha